Wikia

Kancolle Wiki

Zuikaku

Comments86
479pages on
this wiki

InfoEdit

BasicEdit

Zuikaku

No.107 瑞鶴

Shoukaku Class Standard Carrier

107
Statistic
Icon HP HP 62 Icon Gun Firepower 0 (39)
Icon Armor Armor 33 (49) Icon Torpedo Torpedo 0
Icon Evasion Evasion 39 (69) Icon AA AA 29 (69)
Icon Aircraft Aircraft 75 Icon ASW ASW 0
Icon Speed Speed Fast Icon LOS LOS 44 (69)
Icon Range Range Short Icon Luck Luck 40 (89)
Build Time Slot
6:00:00 4
Stock Equipment Icon AircraftSpace
Type 21 Zero Fighter 21
Type 99 Dive Bomber 21
Type 97 Torpedo Bomber 21
-Unequipped- 12

UpgradeEdit

Zuikaku Kai

No.108 瑞鶴改

Shoukaku Class Standard Carrier

108
Statistic
Icon HP HP 75 Icon Gun Firepower 0 (39)
Icon Aircraft Aircraft 84 Icon ASW ASW 0
Build Time Slot
Lv25 Remodel 4
Stock Equipment Icon AircraftSpace
Type 52 Zero Fighter 24
Suisei (Comet) 24
12cm 30-tube Rocket Launcher 24
-Unequipped- 12

QuoteEdit

Event Japanese English Note
Introduction 翔鶴型航空母艦2番艦、妹の瑞鶴です。

幸運の空母ですって?そうじゃないの、一生懸命やってるだけ…よ。 艦載機がある限り、負けないわ!

2nd of the Shoukaku-class aircraft carriers, the younger sister Zuikaku.

The lucky carrier, you say? That's not it, I just fight with all my might.. As long as I have planes, I wont lose!

(Zuikaku ran out of planes, in the end)
Library Intro 翔鶴型航空母艦2番艦、瑞鶴です。

翔鶴姉と共に、ミッドウェーの後の第一機動部隊の中核として、矢尽き刀折れるまで奮戦しました。 文字通り、最後の機動部隊が壊滅する、その日まで…。

2nd of the Shoukaku-class aircraft carriers, Zuikaku.

After Midway, I formed the core of the 1st CarDiv with Shoukaku, where I fought until I had nothing left. Quite literally, until the day that the Kidou-butai was destroyed...

(Zuikaku and Shoukaku did not participate in Midway, and were upgraded to 1st CarDiv due to the loss of Akagi, Kaga, Soryuu, and Hiryuu; she was the last carrier to be sunk, and with her, the Kido-butai, and thus the IJN's naval power, was lost)

('矢尽き刀折れるまで' lit 'Until the arrows are expended and the sword broken' is to fight until you have no more resources left)

Secretary(1) 提督さん、何?作戦? Admiral, what is it? A battle?
Secretary(2) 翔鶴姉なに…?って、提督さんじゃん!何やってんの!?爆撃されたいの!? Shoukaku, what is it? Oh, the Admiral! What is it!? Do you want to get bombed!?
Secretary(3) 全機爆装、準備出来次第発艦!目標、母港執務室の提督!やっちゃって! All planes, prepare for immediate takeoff! Objective, the home port office's Admiral! Go get 'em!
Secretary(idle) 提督ー!なんか瑞鶴、ちょっと退屈なんだけど…不貞腐れるぞ! Admiraaal, Zuikaku is getting bored of this... I'm gonna go and sulk...
Secretary(married) 提督さん…あんま無理しちゃ駄目だよ…? Admiral, it's bad to work too hard, you know...?
Wedding 提督さん、どうしたの、そんな真顔で? 瑞鶴の顔になんか付いてる? えっ? あっ、近い、近いですよ! 顔がっ!? あっ…あぁっ…あぁ… Admiral, what's up - with such a serious look? Is there something on Zuikaku's face? Eg? Ah! Too close, you're too close! Your face! Ah.. Aaa…aaa…
Show player's score 提督さん、どう?どんな感じどんな感じ? Admiral, how is it? How's it going?
Joining a fleet 五航戦、瑞鶴出撃よ! 5th CarDiv, Zuikaku, launching!
Equipment(1) うんっ、いいみたい!ありがとね Yeah, looks good! Thanks!
Equipment(2) やだ…これもいいわね…さーんきゅっ! Man, this is good stuff... thanks!
Equipment(3) いい感じじゃない! Feels good!
Equipment(3) is shared with expedition selection, resource collection, instant repair and development.
Supply 燃料、弾薬…艦載機も補充しておくね Fuel, ammo... planes are all fueled up and ready to go.
Docking 少しお風呂に入ってくるね I'm going to the bath for a bit.
Docking (heavy damaged) まぁ…私だってたまには怪我ぐらいするし Well... Even I get hurt sometimes, huh...
Ship construction 提督さん、新しい船できたみたい Admiral, it seems there's a new ship.
Return from sortie 艦隊が無事帰投しました。はぁ…よかったぁ! The fleet has returned safely. Whew... thank goodness.
Start a sortie 空母瑞鶴、抜錨します Aircraft carrier Zuikaku, setting sail.
Battle start 第一次攻撃隊、発艦始め! 1st attack squadron, begin launch!
Air battle 第二次攻撃隊、稼動機、全機発艦! 2nd attack squadron, all operational planes, continuous launch!
Attack アウトレンジで…決めたいわね!

or 七面鳥ですって…?冗談じゃないわ!

We'll decide this... from outside their range!

or Turkey, you say...? It's no joke!

(The IJN's naval aviation tactics led to the so-called 'Turkey Shoot' at the Marianas, where the planes were shot down quite easily by the US fleet)
Night battle 七面鳥ですって…?冗談じゃないわ! Turkey, you say...? It's no joke!
Night attack
MVP やったぁ!見たか!これが五航戦の本当の力よ!瑞鶴には幸運の女神がついていてくれるんだから! Yay! Did you see that! That's the true power of the 5th CarDiv! The Goddess of Luck is with me!
Under fire(1) っ…!かすり傷なんだから! *tch* Just a scratch!
Under fire(2) や、やるじゃないの…! N-not bad!
Badly damaged もうっ!私がここまで被弾するなんて!誘爆を防いで!飛行甲板は大丈夫? Damn! And I got this far without being hit, too! Watch for secondary explosions! Is the flight deck okay? (Zuikaku did not come under fire until Operation A-go)
Sunk うっ…私も逝くの…? 総員飛行甲板、翔鶴姉、待っていてくれるかな… Oohhh... Even I'm passing on... All hands, to the flight deck... Shoukaku, are you waiting for me...?

Hourly NotificationsEdit

Time Japanese English Note
00:00 提督さん、日付が変わっちゃったよ? Admiral, the date just changed, you know?
01:00 時刻はマルヒトマルマル。ねむーい… The time is 0100. Im tiiired.
02:00 マルフタマルマルよ。眠くないの? 0200. Aren't you tired?
03:00 提督さんー、マルサンマルマルになったよ… Admiral~, it's 0300 now.
04:00 マルヨンマルマル。ま、まだおきてます! 0400. I-I'm still awake!
05:00 朝じゃん…マルゴーマルマル、夜明けだねぇ… Mornin'... 0500, dawn, huh...
06:00 現在時刻マルロクマルマル。早起きと言うか、夜更かしと言うか… It is now 0600. Rather than getting up early, it's better to stay up late...
07:00 マルナナマルマルよ。朝ごはんなになに?楽しみ~ 0700. What's for breakfast? I'm looking forward to it~
08:00 現在、マルハチマルマル。さぁ、今日も頑張ってアウトレンジしよ! It is now 0800. Let's outrange them today as well!
09:00 時刻はマルキュウマルマル。とりあえず索敵しとく? The time is now 0900. For now, shouldn't we get ready to find the enemy?
10:00 ヒトマルマルマルになったわ…翔鶴姉元気かなぁ? It's 1000. I wonder if Shoukaku-nee is doing fine?
11:00 ヒトヒトマルマルよ。お昼何食べる?ねえ何食べる? 1100. What for lunch? Hey, what's for lunch?
12:00 提督!ヒトフタ…ってお昼ですお昼!ランチしたーい! Admiral! Twelv... It's noon, noon! Lunch time!
13:00 ヒトサン…ん~めんどくさーい。1時よ1時。 Thirte... ah, so troublesooome. It's 1 o'clock, 1 o'clock.
14:00 はいはい分かったわよ。現在時刻はヒトヨンマルマル。これでいい? Yeah, yeah, I know. "It is now 1400". Is that okay?
15:00 ヒトゴーマルマル。小沢っち元気かな? 1500. Is Ozawacchi doing alright? Adm. Ozawa commanded Zuikaku at Leyte Gulf.
16:00 ヒトロクマルマルよ。そろそろ夕方よね~? 1600. It's almost evening, isn't it?
17:00 だんだん日が暮れて来たぁ。ヒトナナマルマルです。 The sunset is gradually coming, yeah? 1700.
18:00 ヒトハチマルマル。さぁ、夜の時間ね。 1800. It's now night-time.
19:00 ヒトキュウ・・・ん~まためんどうになって来た。7時よ。夜御飯なんだろうね。 Ninetee.... man, it's still troublesome. 7 o'clock. Dinner time, yeah?
20:00 フタマルマルマル! って、かわう…川内うるさい! 2000! Shut up, Kawau-- Sendai! (Ties in with Shoukaku's 2000 announcement. Kawauchi is a joking way to call Sendai's name, since it's how it should be read word-per-word.)
21:00 現在時刻フタヒトマルマル。9時よ It is now 2100. 9 o'clock.
22:00 現在時刻フタフタマルマル。すっかり夜…提督さんそろそろ休まなくていいの? It is now 2200. Completely night time. Admiral, it is okay to take a break now?
23:00 深夜になって来ました。フタサンマルマル。うーん、そろそろ寝ようよぉ。 It's late night now. 2300. Yeah, let's go to sleeeep.
Idle 提督ぅ、何か瑞鶴ちょっと退屈なんだけどぉ・・・ふて腐れるぞぉ~。 Admiraaal, I'm getting bored of this... I'm gonna go and sulk...

CharacterEdit

Voiced by: Iori Nomizu

Illustrated by: Konishi (コニシ)

AppearanceEdit

Zuikaku wears a shorterned miko uniform with arm bracers and thigh boots with propellers protuding from them. Like most archer carriers, she wields a bow and wears muneate but her's has a kana inscribed on it ("ス").

Zuikaku has long grey hair (or black?) in twintails. Her flight deck is attached to her left arm.

Upgrade

Unlike Shoukaku, her clothes changes color after remodeling. Her skirt becomes brown; her top is now a bluish grey; her muneate, flight deck, arm bracers and the red thing on her back gain a geometric camouflage pattern.

PersonalityEdit

TriviaEdit

  • High luck value since she never took a single hit till her last battle at Leyte Gulf, while her sister Shoukaku always took heavy blows.
  • This can also be attributed to her name, which uses the kanji for luck and crane.
  • The camo pattern of her upgraded model clothes refer to the actual flight deck camouflage pattern used during Leyte Gulf battle, the same pattern was used on Zuihou, Chitose and Chiyoda.
  • Sunk by air attack in the Battle of Leyte Gulf on 25 October 1944.

See AlsoEdit

List of Ships · By Class · Gallery · Upgrade Cap · Drop List · Enemy Vessel
Destroyer

Shimakaze · Fubuki · Shirayuki · Hatsuyuki · Miyuki · Murakumo · Isonami · Ayanami · Shikinami · Oboro · Akebono · Sazanami · Ushio · Mutsuki · Kisaragi · Satsuki · Fumizuki · Nagatsuki · Kikuzuki · Mikazuki · Mochizuki · Akatsuki · Hibiki/Верный · Ikazuchi · Inazuma · Hatsuharu · Nenohi · Wakaba · Hatsushimo · Shiratsuyu · Shigure · Murasame · Yuudachi · Samidare · Suzukaze · Asashio · Ooshio · Michishio · Arashio · Arare · Kasumi · Kagerou · Shiranui · Kuroshio · Yukikaze · Hatsukaze · Maikaze · Akigumo · Yuugumo · Makigumo · Naganami · Yayoi · Uzuki · Hamakaze · Z1 · Z3

Light Cruiser

Tenryuu · Tatsuta · Kuma · Tama · Kiso · Nagara · Isuzu · Natori · Yura · Kinu · Abukuma · Sendai · Jintsuu · Naka · Ooi · Kitakami · Yuubari · Agano · Noshiro · Yahagi

Heavy Cruiser

Furutaka · Kako · Aoba · Kinugasa · Myoukou · Nachi · Ashigara · Haguro · Takao · Atago · Maya · Choukai · Tone · Chikuma · Mogami · Mikuma · Suzuya · Kumano

Battleship

Nagato · Mutsu · Kongou · Hiei · Haruna · Kirishima · Fusou · Yamashiro · Ise · Hyuuga · Yamato · Musashi · Bismarck

Light Carrier

Houshou · Ryuujou · Hiyou · Junyou · Shouhou · Zuihou · Chitose · Chiyoda · Akitsu Maru

Standard Carrier

Akagi · Kaga · Souryuu · Hiryuu · Shoukaku · Zuikaku · Taihou

Submarine

I-8 · I-19 · I-168 · I-58 · I-401 · Maruyu

Advertisement | Your ad here

Around Wikia's network

Random Wiki